Charles Explorer logo
🇨🇿

Využívání ICT pro plnění školních povinností očima dětí

Publikace na Pedagogická fakulta |
2012

Abstrakt

Text představuje výsledky předvýzkumu zrealizovaného mezi 294 žáky 3.-9. ročníků základní školy. Jeho cílem bylo zmapovat zda a jak žáci základní školy využívají komunikační technologie pro řešení obtíží při osvojování školního kurikula.

Pro získání dat byl využit dotazník sledující využívání ICT v neformálním prostředí ve dvou různých kontextech - v kontextu vlastního zájmu a v kontextu školního vzdělání. Tvořily jej uzavřené, ale zejména otevřené otázky, postupně mapující využívání počítače a Internetu ve svém vlastním zájmu i míru jejich využívání při zvládání školních povinností.

Odpovědi byly vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování a přinesly tak možný pohled na přínosy využívání ICT žáky v neformálním prostředí. Tato zjištění se stanou základem pro následující etnografickou analýzu současné žákovské kultury s důrazem kladeným na popis průniku světa školy a světa volného času dětí a s hledáním místa komunikačních technologií v tomto kontextu.