Charles Explorer logo
🇨🇿

Evaluační strategie středisek ekologické výchovy

Publikace |
2008

Abstrakt

Článek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu evaluačních strategií středisek ekologické výchovy v České republice. Identifikuje čtyři základní evaluační strategie a související proměnné.

Pro první typ jsou charakteristické programy, jejichž hodnocení závisí hlavně na zkušenosti lektora. Využívají nestrukturovaná pozorování a naopak nepoužívají výzkumné metody.

V druhém typu jsou zahrnuta centra, jejichž metodou hodnocení jsou různé typy strukturovaných pozorování a hodnocení provádějí většinou kolegové lektorů. Pro třetí typ je příznačné hodnocení na základě chování studentů během programu.

Takto orientovaná centra se ve svých programech orientují na studenta, poskytují mu možnost sebevyjádření. Čtvrtý typ center používá takové metody výzkumu, jež jsou založeny na různých způsobech sběr a hodnocení dat o znalostech, postojích, dovednostech a chování studentů. Protože s tímto přístupem nemají dostatek zkušeností, hledají externí evaluátory z univerzit nebo jiných organizací.