Charles Explorer logo
🇨🇿

Vliv rodiny na utváření a podporu rozvoje raných čtenářských dovedností : Výzkum žáků pražských a středočeských základních škol

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta, Pedagogická fakulta |
2013

Abstrakt

Čtenářské návyky a vztah ke čtení se utvářejí již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním procesu rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Představený výzkumný projekt se snaží zmapovat mechanismus utváření předpokladů čtenářských dovedností v závislosti na odlišnostech rodinného prostředí dítěte (ve smyslu pro-školní mobility) pomocí panelového výzkumu dětí v kritickém období vstupu na základní školu a během prvních dvou let školní docházky.

Výsledky tohoto projektu by měly přispět k hlubšímu porozumění procesům kognitivních a jazykových předpokladů vývoje raného čtení a psaní v kontextu rodinného zázemí.