Tento příspěvek popisuje vývoj diskurzivního obrazu lékařské iniciativy Děkujeme, odcházíme - hnutí, které se v letech 2010-2011 snažilo upozornit na problémy českého zdravotnictv í a docílit jejich vyřešení. Ve veřejném prostoru vznikl spor dvou skupin reprezentovaných lékaři na jedné straně a ministerstvem zdravotnictví na straně druhé.
V tomto sporu hrála klíčovou roli média, která svou interpretací požadavků lékařů a celé kauzy utvářela diskurz a předkládala jeho obraz veřejnosti. S využitím prvků teoretického rámce diskurzivně-historického přístupu ke kritické analýze diskurzu studie analyzuje způsoby označování a charakterizování hlavních aktérů a další diskurzivní strategie, jako je kriminalizace, hrozba krizí či tematizace PR kampaně.
Předmětem analýzy je vzorek osmdesáti mediálních textů. Analýza ukazuje, jak úzce souvisí změna podpory iniciativy Děkujeme, odcházíme s tematickou proměnou diskurzu, zejména zúžením kauzy na problém financí, a poukazuje na to, že lékaři sice dosáhli splnění svých hlavních požadavků, a věcně tedy zvítězili, diskurzivně však zcela prohráli.