Tato publikace je souborem diagostických materiálů , jejich teoretického zdůvodnění , popisu jejich úžívání a souboru normativních údajů k obsažených diagnostickýcm testům. Soubor diagnostických úloh tedy sestává z manuálu a psychometrické části v rozsahu cca 50 stran, souboru obrazových materiálů v rozsahu cca 15 stran a souboru materiálů pro testování ( záznamové archy).
Testy obsažené v této testové baterii byly sestaveny tak, aby umožnily jejich zadavatelům dobrý odhad úrovně tří aspektů dovednosti fonologického zpracování: fonologického povědomí, fonologické paměti a rychlého jmenování. Zahrnuje tedy úlohy, v nichž dítě provádí různě kognitivně a jazykově náročné operace se slovy nebo pseudoslovy (např. vyčleňování, skládání, prohazování).
Cíleně se nejvíce zaměřujeme na hodnocení tzv. fonematického povědomí a rychlého jmenování, tedy dovedností, které chápeme jako klíčové předpoklady úspěšného rozvoje počátečního čtení a psaní.