Tento příspěvek se na materiálu publicistických textů českých mainstreamových periodik, v nichž se pojednává o Řecku a Řecích, pokouší dokumentovat nápadnou přeměnu jejich mediální prezentace, k níž došlo v době globální ekonomické krize. Materiál tzv. řeckého mediálního textu z období před krizí, na jejím počátku a během ní odhaluje transformaci řeckého rámce, kterou ve sledovaném období vyprodukoval český psaný zpravodajský mainstream.
Výsledkem této transformace je rámec nový, v němž současný většinový občan České republiky žije a v němž o Řecku smýšlí a který zároveň pravděpodobně sdílí s majoritou obyvatel tzv. odpovědných států Evropské unie. Analýza ukazuje, že některé prvky mediálního rámcování Řecka a Řeků, které byly před krizí hodnoceny pozitivními či neutrálními atributy, jsou nyní popisovány přívlastky zápornými. Řecký příběh byl přepsán, jeho rámec byl přeorganizován v jiné interpretační schéma, došlo tedy k přerámcování Řecka a Řeků v českém psaném zpravodajském mainstreamu.
Příspěvek vychází z teorie rámcování, jak je prezentována v pracích E. Goffmana, Ch.
J. Fillmora, J.
Butlerové a především nově G. Lakoffa, jenž teorii aplikuje v oblasti mediálních sdělení a naznačuje její možnosti jako interpretačního nástroje pro uchopení mediálního obrazu světa.