Studie vychází z dat, která jsou vedena v tzv. matrice vysokoškolských studentů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Studie popisuje a analyzuje průběh strukturování učitelského studia v duchu Boloňského procesu na každé z devíti pedagogických fakult devíti různých českých univerzit v letech 2000−2012.
Popisuje a analyzuje proměny celkového počtu studentů na daných fakultách, porovnává průběh strukturování studia mezi devíti sledovanými pedagogickými fakultami navzájem a dynamiku zavádění strukturovaného studia. Zkoumá změnu vzájemných proporcí čtyř typů studijních programů: bakalářských, navazujících magisterských, tzv. dlouhých magisterských a doktorských programů na každé pedagogické fakultě v čase.
Studuje i míru přecházení absolventů bakalářského studia do navazujícího magisterského studia a úspěšnost dokončování studia na jednotlivých fakultách. Strukturování studia učitelství je v České republice prakticky dokončeno, avšak znovu se otevírá odborná diskuse o jeho funkčnosti a dopadech.