Charles Explorer logo
🇨🇿

Osobní reflexe událostí při zavádění strukturovaného studia učitelství

Publikace |
2013

Abstrakt

Studie se věnuje změnám, které přineslo aplikování Boloňského procesu do pregraduální přípravy českých učitelů v letech 1999−2013. Kombinuje dokumentární pohled s osobní výpovědí přímého aktéra – člena Akreditační komise.

Podává svědectví o vývoji názorů vedení Ministerstva školství, poradců ministerstva, členů Akreditační komise, reprezentace vysokých škol, učitelů fakult připravujících učitele, sociologů i učitelské veřejnosti. Výklad je členěn do pěti etap: 1. dění v České republice po podepsání Boloňské deklarace, 2. nový vysokoškolský zákon a jeho první aplikování v praxi, 3. diskuse o vhodnosti strukturování učitelského studia a o jeho podobách, 4. snaha zkoumat některé aspekty strukturovaného studia učitelství, 5. strukturování učitelského studia už není povinností a hledají se alternativy.