V příspěvku představujeme seminář určený zejména studentům učitelství pro 1. stupeň ZŠ na pražské pedagogické fakultě. Učitelé na prvním stupni jsou první, kteří v rámci školní docházky seznamují žáky s přírodními vědami.
Je proto důležité získat jejich zájem a motivovat je k dalšímu studiu. Mladší žáci jsou velmi zvídaví, zajímá je ještě, jak věci fungují, a rádi dělají experimenty.
Budoucí učitelé mají v rámci semináře možnost seznámit se s pokusy spadajícími do oblasti přírodovědy, která je probírána na 1. stupni ZŠ a hlavně si je sami vyzkoušet. Důraz je kladen zejména na samostatné experimentování studentů a výrobu různých jednoduchých pomůcek.
Zároveň se rozebírá vysvětlení výsledků experimentů a způsoby, jak ho podat bez přílišných zkreslení žákům daného věku. Snahou je rovněž upozornit na fyzikální miskoncepce, se kterými se mohou setkat u žáků, a podchytit je i u samotných budoucích učitelů.