Tento příspěvek přináší kritickou analýzu pojetí kultury v sociologické teorii Pierra Bourdieua. V návaznosti na jednu silnou linii kritiky Bourdieuova díla ukazuje, že jeho pojetí kultury je redukcionistické hned ve dvojím ohledu.
Předně je nezakrytě redukcionistická jeho koncepce kultury jako klasifikačních schémat uplatňovaná v Distinkci, protože tato schémata jsou primárně závislá na sociální pozici. Avšak existuje i druhá, sofistikovanější podoba redukcionismu, která postihuje relativně autonomní pole kulturní a intelektuální produkce.
Pole jsou Bourdieuem pojímána jako arény strategického sledování objektivních zájmů, které jsou určeny, a právě zde se otvírá prostor pro výrazně redukcionistický pohled na kulturu, jednak pozicí uvnitř pole a jednak v sociální struktuře. Tato druhá, méně nápadná forma redukcionismu je ilustrována na příkladu Bourdieuovy kontroverzní analýzy filozofie Martina Heideggera.