Cíle práce: Cílem příspěvku je ukázat, jaký význam v hodinách tělesné výchovy kladou učitelé na pohybové aktivity v přírodě a jakým způsobem řeší jejich zařazení do výuky v zaváděných Školních vzdělávacích programech na základních a středních školách v České republice. Metoda: Veškeré údaje byly získány pomocí anketního šetření.
Anketa obsahovala otázky uzavřené, škálové, popřípadě ještě doplněné vlastní odpovědí. Výsledky: Ve srovnání se zimními kurzy se letních turistických a vodáckých kurzů ve školách využívá podstatně méně.
Zajímavým zjištěním je, že tyto kurzy jsou více v oblibě na středních školách, než na základních školách. Předpokládáme, že je to převážně z důvodů bezpečnostních, zejména pří kurzech vodní turistiky.
Z výsledků vyplývá, že prakticky ve všech školách našly lyžařské kurzy své místo ve školních vzdělávacích programech a jsou pravidelně realizovány. V organizaci kurzů nadále přetrvává tradiční způsob, kdy kurz po všech stránkách zajišťuje pořádající škola.
Stále větší důraz je kladen na personální zabezpečení lyžařského výcviku.