V posledním desetiletí dochází ke změně vzdělávacích kurikulárních dokumentů v ČR, které jsou propojeny s dokumenty Evropské unie. Struktura národního vzdělávání vychází z tzv.
Lisabonského procesu, na kterém se Česká republika aktivně podílela již od roku 2010. Reformě předcházel dokument Národní program vzdělávání v České republice (tzv.
Bílá kniha), ze kterého později vznikl školský zákon (č. 561/2004 Sb.). Jednou z hlavních částí reformy je zavedení Rámcových vzděl ávacích programu (RVP) do vzdělávání (od předškolního vzdělávání po vyšší střední vzdělávání).
Na základě RVP vydávaných a schvalovaných MŠMT si každá škola vytváří svůj vlastní a jedinečný Školní vzdělávací program (ŠVP). Právě ŠVP dává školám možnost se odlišit svým programem od ostatních škol podobného nebo stejného typu a připravit jedinečnou výuku.
Jedinečnosti lze dosáhnout i zapojením "moderních didaktické techniky", elektronických materiálů pro výuku a aktivizačních metod do výuky. Tento fakt se stal základem pro dotazníkové šetření, které tvoří výzkumnou část této práce.
Dílčím cílem šetření bylo zjištění dostupnosti a využitelnosti technických a materiálních didaktických prostředků na základních a středních školách. Dalším dílčím cílem bylo zjistit a porovnat, jestli mezi lety 2008 - 2011, kdy bylo dotazníkové šetření prováděno, došlo k nárůstu či poklesu využití dostupných technických a materiálních didaktických prostředků (i ve srovnání s již existujícími dostupnými výzkumy).
Dále bylo zjišťováno, zdali učitelé s těmito prostředky pracují a aktivně je využívají a rozvíjejí. Pro hlubší zainteresovanost a motivaci učitelů chemie k práci s elektronickými didaktickými hrami a dalšími oporami byly vytvořeno pět elektronických materiálů v podobě her, které jsou součástí této práce a jejich příloh.