Studie se zabývá mobilitou studentů a absolventů vysokých škol a absolventy vysokých škol jako nositele inovací v organizacích, kde pracují. Studie se skládá ze tří hlavních kapitol.
V první kapitole je řešena otázka, kde studenti vysokou školu studují a odkud studenti vysokých škol přicházejí. Součástí této kapitoly je podrobná analýza regionální strukturu studentů podle toho, v jakém kraji má jejich vysoká škola nebo fakulta sídlo.
Analyzovány nejsou jen absolutní počty, ale také míra koncentrace studentů vysokých škol v jednotlivých krajích. Řešena je také otázka, odkud (z hlediska kraje bydliště) pocházejí studenti studující na jednotlivých vysokých školách a fakultách v různých krajích České republiky a to opět i se zřetelem na velikost populace kraje. Druhá kapitola detailně mapuje, kam absolventi vysokých škol po absolvování odcházejí a kde pracují.
K tomuto jsou využita data z mezinárodního projektu REFLEX a z národního šetření REFLEX 2010. Zkoumána je struktura absolventů vysokých škol v příslušném kraji podle místa pracoviště a zároveň struktura pracujících absolventů vysokých škol v daném kraji podle sídla fakulty, kterou vystudovali.
V druhé částí této kapitoly jsou pak dány dohromady všechny předchozí poznatky a je analyzováno, jak souvisí původní bydliště s místem školy a s mobilitou absolventů. Na základě toho je pak vymezeno pět základních typů mobility studentů a absolventů vysokých škol.
Třetí závěrečná kapitola pojednává o inovacích. V této kapitole je využíván tzv. souhrnný inovační index, který EU slouží k hodnocení inovační výkonnosti jednotlivých zemí.
V návaznosti na tento koncept je opět za pomocí dat z šetření REFLEX analyzováno, do jaké míry inovují zaměstnavatelské organizace, ve kterých pracují absolventi vysokých škol a do jaké míry se na zavádění inovací podílejí samotní absolventi.