Svatý Ambrož (†397) ú činně využívá dvou zoologických obrazů Krista, aby své posluchače uvedl hlouběji do tajemství Krista. Studie nejprve analyzuje obraz dobrého hada, jímž milánský biskup popisuje celé dějiny spásy od neporušenosti prvního člověka, přes jeho pád, příchod a vítězství Krista-Spasitele až k povolání věřících stát se dobrými hady, jež mají vstoupit do slávy Krista dobrého hada.
Obraz jelena obklopeného nepřáteli a vítězícího nad hadem představuje především božské vlastnosti Krista, avšak zároveň je pozváním milánské církvi konce 4. století, aby naslouchala Kristovu hlasu uprostřed pronásledování ze strany těch, kteří Kristovo božství neuznávají. Oba obrazy jednak umožňují pochopit Boží jednání jako přítomnou skutečnost, do níž věřící může vstoupit, jednak jsou prostředkem, jak ozřejmit jednu ze základních pravd křesťanské víry, totiž že Kristus svým vtělením uzdravuje lidství otrávené hříchem přímo v bídě hříchu a smrti, která se milánských křesťanů konkrétně dotýká jak na rovině společenských potíží, tak při střetu s ostatními náboženskými skupinami.
Obrazy tak představují i povzbuzení, jak se v dané situaci zachovat: věřící má podoben hadu vydávat svědectví-mučednictví a s jelením-bystrým zrakem kontemplovat příchod Slova.