Článek popisuje a analyzuje devocionální obrázek, který v současnosti je zachován v knihovně klášteru Gandantegčilen v Ulánbátaru, Mongolsku. Vytvořen v pozdně-komunistickém období, obrázek nese název „Matka Mongolska“, ale ve skutečnosti je zobrazení Zelené Tary ve přestrojení.
Toto zobrazení „Matky Mongolska“ patří uvnitř paradigmat tradiční mongolské vizuální kultury, a zároveň vizuální kultury SSSR (když bylo Mongolsko sovětským satelitem). Článek se soustřeďuje na strategii visuální lstí, kterou využil neznámý tvůrce tohoto obrazu, aby otevřeně ukázal zobrazení Zelené Tary právě v době, kdy podobné sakrální zobrazení bylo zakázáno. Ještě k tomu, analýza diskurzu, který se vytvořil kolem obrázku v rámcích rozhovoru s buddhistickým mnichem Mönhbátarem, ukazuje kognitivní a nábožensko-filosofické strategie, které tvořily integrální součást vnímání nebo „správního vidění“ tohoto zobrazení.