Veřejná správa i samospráva se snaží v rámci svých koncepcí podpory regionálního rozvoje podpořit rozvoj socioekonomicky méně rozvinutých regionů či určitým způsobem "problémových" částí republiky, příp. měst. Nicméně tímto směrem vynaložené finance představují pouze nepatrnou část veřejných finančních zdrojů, které jsou do území alokovány v rámci celé makroekonomické politiky státu.
Regionální dopady vyvolané distribucí finančních prostředků v rámci "ostatních, neregionálních" politik (např. politika zaměstnanosti, politika životního prostředí, politika rozvoje dopravní infrastruktury, politika podpory veřejné dopravy atd.) jsou tak mnohem více zásadní než regionální dopady (resp. efekty) samotné regionální politiky. Práce se zabývá jedním z parametrů makroekonomické politiky státu a to investičními výdaji centrální úrovně správy v ČR.
Byla provedena detailní regionální analýzy veřejných investičních prostředků distribuovaných ze státního rozpočtu a vybraných státních fondů v letech 1995-2005. Cílem bylo mj. přispět k dílčímu poznání charakteru regionálních dopadů "ostatních" veřejných politik bez explicitně inkorporované regionální dimenze a podat implikace pro koncipování podpory socioekonomického rozvoje regionů.