V konferenčním vystoupení na téma Sociálně-etická dimenze rozvoje bezbariérových služeb cestovního ruchu ve vztahu k osobám se zdravotním postižením byly představeny výsledky analýzy vybraných dokumentů s cílem přispět k definici společenských přínosů rozvoje bezbariérových služeb a podpory cestování osob se zdravotním postižením. Přednášející poukázala na další přínosné a žádoucí dimenze těchto aktivit, které jsou však často vytlačovány jednostrannou ekonomickou argumentací.
V popředí jejího zájmu byla zejména dimenze sociálně-etická. Zdůraznila její význam nejen pro podnikatelskou sféru, ale i její prostředkující roli v oblasti hodnot a to ve vztahu ke všem aktérům cestovního ruchu, včetně potenciálních zájemců z řad osob se zdravotním postižením.
Jedná se zejména o pozitivní vliv na jejich často diskutovanou kvalitu života a o podporu skutečného zájmu o tuto skupinu občanů v podobě snahy o naplňování jejich potřeb a práv v oblasti cestovního ruchu.