Na Gymnáziu Hladnov byl ve školním roce 2011/2012 uskutečněn pokus o využití kolaborativních a kooperativních přístupů v projektovém vyučování. Předmětem ukázek z realizovaného projektu bude vedle porovnání kolaborativních a kooperativních přístupů i sledování efektivnosti konkrétních pracovních postupů.
Příspěvek se proto nejprve zaměří na teoretické a následně praktické roviny projektu. Hlavním cílem je sledování naplnění kolaborativních a kooperativních přístupů v projektové výuce tj. co se z kooperace podařilo realizovat a co lze naopak, z řady různých důvodů, považovat za "setrvání" v mezích kolaborace.
Druhým cílem příspěvku je zjišťování získaných znalostí a dovedností při projektové a "klasické" výuce s ohledem na efektivní využití ICT a nasazení kolaborativních/kooperativních přístupů. Problémem "měření" je otázka jak hodnotit nabyté kompetence/dovednosti.
V této souvislosti je název článku vybídnutím k diskuzi o efektivnosti a cílech projektové výuky na střední škole.