Text je úvodem do didaktiky matematiky. Klade si za cíl charakterizovat podnětné vyučování, a to pomocí konkrétních ukázek z hodin matematiky.
Jejich prostřednictvím si má čtenář uvědomit svou představu dobré praxe ve vyučování matematice a naučit se kriticky hodnotit různé aspekty vyučování. Jako podklad pro charakteristiku konstruktivistických přístupů k vyučování je uvedeno pět různých přístupů k zavedení vět o shodných trojúhelnících.
Dále text obsahuje sedm příběhů (formou přepisu části hodiny), z nichž každý z určitého hlediska ilustruje a vyjasňuje principy podnětné výuky v textu též uvedené. U každého principu je položena otázka či zadán úkol a podán didakticko-matematický komentář.
Konečně jsou charakterizovány a na příkladech ilustrovány dva základní komunikační vzory ve vyučování matematice, a to vzor nasměrování a vzor "trychtýřování". Text je doplněn úkoly a otázkami k zamyšlení, které upozorňují na důležité jevy.
Kromě použité literatury je uveden komentovaný seznam další, běžně dostupné literatury