Hodnocení postojů k pohybovým aktivitám u dětí je velmi aktuální problematikou jak u nás, tak v zahraničí. Cílem této studie proto bylo provést evaluaci postojů k pohybovým aktivitám u dívek mladšího školního věku z pražského a mimopražské regionu a následnou komparaci výsledků obou skupin pomocí dotazníku CATPA/Grade Year 3.
Uvedený dotazník postihuje šest dimenzí postojů (sociální cítění, zdraví, nebezpečí, sociální prožívání, estetično a radost z pohybu). Výzkumný soubor tvořilo 74 dívek (věk=10,32+-0,12) ze čtvrtých tříd základních škol.
Z toho 37 dívek bylo ze základních škol v Praze (DP) a 37 dívek z mimopražských základních škol (DM). Výsledky studie popsaly postoje k pohybovým aktivitám u dívek DP a DM u jednotlivých dimenzí dotazníku CATPA/Grade Year 3.
Komparace výsledků prokázala, že u dimenzí sociálního cítění, zdraví, nebezpečí a radosti z pohybu mají dívky (DM) (M=4,61; SD=0,51) pozitivnější postoj k pohybovým aktivitám než dívky (DP) (M=3,95; SD=0,87) při stanovené hladině významnosti p<0,05. Zjištěné statistické a věcné rozdíly mezi skupinou dívek z pražského a mimopražského regionu potvrzují závěry českých i zahraničních autorů v oblasti postojů k pohybovým aktivitám u dětí.
Samotné výsledky potvrzují, že u dívek z mimopražského regionu zaujímá pohybová aktivita důležitější roli v rámci volnočasového programu v komparaci s jejich vrstevnicemi z pražského regionu.