Charles Explorer logo
🇨🇿

Jaká je role učitele v e-learningu?

Publikace |
2014

Abstrakt

Přehledová studie shrnuje celosvětové snahy o definování rolí učitele v případech, kdy učitelovo vyučování a žákovo učení - alespoň z části - probíhá ve virtuálním prostředí. V první části jsou uvedena specifika pedagogických situací v rámci distančního učení, e-learningu, on-line učení.

Druhá část upozorňuje na rozdíl mezi generací současných učitelů a generací žáků, kteří vstupují do škol. Žáci mají obvykle větší znalosti, pokud jde o hardware i software, jsou lepší v obsluze i využívání digitálních zařízení. Ve třetí části studie jsou podrobně rozebrány základní pojmy: sociální role, sociální funkce a kompetence učitelů i vztahy mezi těmito třemi pojmy. Čtvrtá část přibližuje dva způsoby klasifikování rolí učitele při e-learningu: teoretický a empirický.

Je vyložena podstata empirického výzkum a doložena analýzou 6 konkrétních výzkumů učitelských rolí v e-learningu, které proběhly převážně na vysokých školách.