Učební text poskytuje komplexní úvod do problematiky organizace znalostí, zahrnující nejdůležitější oblasti a zdroje, s nimiž se v procesu organizace znalostí pracuje. V první kapitole je představena problematika organizace znalostí za použití systémového přístupu - jsou definovány její cíle, vymezeny její prvky a procesy, doplněné pohledem na rozmanitost prostředí, v němž se může realizovat.
Druhá kapitola nabízí pohled na problémy, s nimiž se setká každý, kdo organizuje znalosti, a na nově se ustavující paradigmata oboru v 21. století; tento synchronní pohled je doplněn diachronním (historickým) pohledem. Ve třetí kapitole jsou shrnuty principy organizace znalostí, zachycující obecné zásady aplikovatelné v jakémkoli prostředí: teoretické principy kategorizace, klasifikace, obsahové analýzy, definice, uspořádání, usuzování, strukturn ích vztahů. Čtvrtá kapitola je přehledem konkrétních systémů organizace znalostí a obecně akceptovaných standardů.
Aktuální terminologii shrnuje terminologický slovníček ve formě tezauru. Jako pomůcka pro studium aktuální literatury, jež je v převážné míře publikována v angličtině, je připojen orientační anglicko-český slovníček.