Charles Explorer logo
🇨🇿

Profesní kompetence v přípravě učitelů tělesné výchovy v předmětu Sportovní gymnastika

Publikace na 1. lékařská fakulta, Fakulta tělesné výchovy a sportu |
2014

Abstrakt

Nejednotný stav koncepce studijních programů připravujících učitele tělesné výchovy (TV) se negativně projevuje v úrovni dosažených profesních kompetencí absolventů. Cílem příspěvku je vymezit důležité a potřebné profesní kompetence učitele TV získávané v předmětu Sportovní gymnastika v rámci přípravy učitelů pro realizaci gymnastických aktivit ve školní TV.

Východiskem pro řešení je komparace názorů expertů z praxe na daný problém. Pro řešení cíle práce byla použita metoda Repertory grid technique (metoda repertoárové mřížky).

Bylo provedeno 15 polostrukturovaných rozhovorů s experty, učiteli TV všech stupňů škol. Prostřednictvím obsahové analýzy byly sumarizovány konstrukty ze všech rozhovorů, které byly podle významu rozděleny do kategorií.

Vzájemné porovnávání a řazení konstruktů bylo provedeno pomocí metody "Bootstrapping technique". Z počtu 195 elicitovaných konstruktů bylo vymezeno 9 kategorií prezentujících potřebné kompetence.