Nejednotný stav koncepce studijních programů připravujících učitele tělesné výchovy (TV) se negativně projevuje v úrovni dosažených profesních kompetencí absolventů. Cílem příspěvku je vymezit důležité a potřebné profesní kompetence učitele TV získávané v předmětu Sportovní gymnastika v rámci přípravy učitelů pro realizaci gymnastických aktivit ve školní TV.
Východiskem pro řešení je komparace názorů expertů z praxe na daný problém. Pro řešení cíle práce byla použita metoda Repertory grid technique (metoda repertoárové mřížky).
Bylo provedeno 15 polostrukturovaných rozhovorů s experty, učiteli TV všech stupňů škol. Prostřednictvím obsahové analýzy byly sumarizovány konstrukty ze všech rozhovorů, které byly podle významu rozděleny do kategorií.
Vzájemné porovnávání a řazení konstruktů bylo provedeno pomocí metody "Bootstrapping technique". Z počtu 195 elicitovaných konstruktů bylo vymezeno 9 kategorií prezentujících potřebné kompetence.