V této knize je nastíněn nový pedagogický směr (vzdělávání za pomoci zvířat, v angl. orig. Animal Assisted Education), který dětem přináší možnosti kontaktu se zvířaty, obnovuje ztracené příležitosti s nimi a také ukazuje, že je možné přítomnost živých tvorů ve třídě či na zahradě MŠ využít k naplnění výchovně-vzdělávacích cílů.
Snažily jsme se poskytnout teoretický základ a představit modelové aktivity se zvířaty využívané a ověřené v praxi. Publikace se zabývá problematikou využití a zapojení vybraných druhů zvířat v předškolním vzdělávání.
Kniha pojímá vzdělávání za pomoci zvířat komplexně s uceleným přehledem v oblasti teoretické i praktické. Nabízí učitelkám v mateřských školách a dalším odborníkům či rodičům možnosti, jakým způsobem zapojit zvířata do vzdělávání, a tím zkvalitnit prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a využít pozitivního vlivu živých tvorů na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku.
Kniha volně navazuje na publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání a Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání.