Příspěvek představuje projekt "La voiture minimum" - nejmenšího automobilu z pera francouzského architekta švycarského původu Le Corbusiera. Tento všestranny tvůrce, bojovník za sériovou vyrobu a ideovy autor urbanistickych vizí se svér áznou dopravní infrastrukturou prosazoval spojení uměleckého a inženyrského potenciálu tvůrců novych automobilů.
Od poloviny 30. let 20. století zarputile hledal vyrobce pro svůj návrh malého praktického automobilu s aerodynamickou karoserií, ktery datoval do roku 1928. Po neúspěchu v milánském Fiatu usiloval o navázání spolupráce s československou firmou Tatra Kopřivnice.
Ani zde se nedočkal vstřícné odpovědi a československá firma záhy představila svůj slavny model aerodynamické Tatry 77a. Byl dříve návrh Le Corbusierova "miniautomobilu" či Volkswagenu Beetle? A jak by se proměnila historie kopřivnické Tatry, kdyby se její jméno spojilo s jedním z největších architektů 20. století? A co tento příběh znamená pro historiografii naší meziválečné architektury? Příspěvek Le Corbusier ve službách československé Tatrovky se pokusí rozvést tyto otázky s vychodiskem ve studiu archivních rešerší u nás i zahraničí.