Stať se zabývá aktuálními problémy implementace výchovy ke zdraví do kurikula základních a středních škol, konkrétně naplňováním cílů edukace v tematickém okruhu Ochrana člověka za mimořádných událostí. Předloženy jsou vybrané výsledky dlouhodobého výzkumu, který v minulých letech proběhl na Univerzitě Karlově v Praze - Pedagogické fakultě s cílem shromáždit informace z pedagogické praxe využitelné pro zkvalitňování přípravy pedagogických pracovníků.
Na vybraných základních školách, gymnáziích a středních odborných školách byly sledovány způsoby začlenění ochrany za mimořádných událostí do školních vzdělávacích programů, úroveň znalostí a dovedností žáků a připravenost učitelů škol realizovat vzdělávací obsah v souladu s platným kurikulem. Propojení kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu umožnilo odhalit určité nedostatky v přípravě pedagogických pracovníků a s tím spojené přetrvávající podceňování dané problematiky na školách.