Patočkovy úvahy o umění se jen zřídka stávají námětem úvah filosofů a pokud ano, tak se pozornosti dostává zejména Patočkovým textům z 60. let. V tomto článku se autor zabývá problematikou umění a estetické zkušenosti v Patočkově myšlení v jeho raných textech.
Patočkovým textů ze 30. let se dosud nedostalo takové pozornosti, jakou by zasloužily. Tento článek analyzuje vztah mezi uměním výchovou a dějinností v Patočkových raných textech.
V první části článku autor zkoumá Patočkovo rané pojetí dějinnosti a jeho inspiraci Heideggerovou filosofií. Druhá část článku se zaměřuje na důsledky, které toto pojetí dějinnosti má pro Patočkovu koncepci umění ve 30. letech.
Autor se snaží ukázat, že Patočkova koncepce umění, dějin a výchovy v tomto období představuje pouze nedokonalý náčrt, ve kterém je nicméně již anticipován budoucí směr Patočkova myšlení o umění.