Chemické látky nás obklopují v každodenním životě, ať už máme na mysli přírodní látky nebo látky vyrobené člověkem. Ve školních experimentech se obvykle používají látky jinak určené pro průmysl či laboratoře pro učitele a nebývá vždy snadné si je obstarat.
Na druhou stanu všichni ve svých domácnostech pracujeme s chemikáliemi, které si v ničem nezadají s vybavením laboratoří. Tento stav je do určité míry zapříčiněn legislativou, která (pochopitelně) upravuje práci s chemickými látkami na pracovišti, či při výuce, ale příliš nás neomezuje v běžném životě a nekontroluje, zda adolescentní žák doma čistí odpad koncentrovaným hydroxidem (a možná o tom ani neví), přičemž ve škole pod dohledem pedagoga na něj nesmí sáhnout.
I proto je úkolem učitelů chemie šířit povědomí o látkách, které mohou či nemusejí být nebezpečné, ale hlavně jsou dostupné široké veřejnosti.