Vyjdeme-li z pojetí produktového managementu jako interdisciplinární funkce uvnitř firmy, pak držitelem klíčové role je nejčastěji pracovník s titulem funkce "Produktový manažer". Jeho zapojení do vnitropodnikových procesů je mnohočetné a jen zřídka je mu v hierarchii podřízen další pracovník nebo skupina pracovníků.
Produktový manažer díky ovládání nástrojů marketingové taktiky má být způsobilý budovat pevnou pozici svěřeným produktům a produktovým značkám. Má rozumět tendencím vývoje trhů, výrobků a služeb, svou kompetenci pracovat s tržními daty soustavně prohlubovat a svým osobním výkonem posilovat konkurenceschopnost organizace a zvyšovat její šance uspět v budoucnosti.
Aby uspěl, musí mít znalosti i osobnostní předpoklady. Náš příspěvek se zabývá požadavky, které jsou kladeny na produktové manažery.
Vycházíme z předpokladu, že produktový manažer je příkladem znalostního pracovníka 21. století a že je takto podnikovou praxí vnímán, což se projeví v tom, s jakými požadavky je uchazeč o tuto pozici konfrontován v náborovém procesu. Tento předpoklad jsme ověřovali vlastním výzkumným projektem.
Použili jsme metodu obsahové analýzy náborové inzerce a výsledky aktuálního šetření jsme komparovali s dostupnými sekundárními zdroji.