Příspěvek přednáší na teoretické rovině ukotvení a vzájemné vymezení pojmů mentoringu a supervize jako konceptů zprostředkovávajících v posledním desetiletí profesionální rozvoj sester. Zatímco mentoring je v českém ošetřovatelském kontextu již ukotven, koncept supervize se začíná postupně etablovat a hledá uplatnění v klinické praxi.
V textu článku se zaměříme na konceptualizaci těchto pojmů a zejména problematiku vzájemného vymezení konceptu mentoringu a (klinické) supervize v kontextu ošetřovatelství tak, jak jsou pojímány nejen v zahraniční ošetřovatelské perspektivě, ale také rozvíjeny v posledním desetiletí třetího milénia v ČR. Předkládaný příspěvek je založen na teoretickém zpracování problematiky a integraci poznatků tematicky a obsahově relevantních, zejména zahraničních textů.
Vyhledávaly jsme pomocí elektronických vyhledávačů přístupných pro Univerzitu Karlovu v Praze (např. ProQuest, The Pub Med, CINAHL).