Studie se primárně soustřeďuje na rekonstrukci působnosti samotných burz. Přibližuje různé druhy obchodů v tomto prostředí, od výměny mezi návštěvníky až k výnosným "kšeftům", na kterých se obohacovali někteří prodejci.
Nabídka na burzách byla velmi aktuální, s minimálním zpožděním reflektovala novinky především z angloamerického hudebního světa a některé zahraniční hvězdy měly v Československu skupinky oddaných následovníků. Neméně důležitou otázkou pro existenci hudebních burz je, do jaké míry fungovaly nebo nefungovaly a na jakých principech stály mocenské mechanismy.
Na hudebních burzách čas od času docházelo k represivním akcím s různou intenzitou. Krajní postoje státních orgánů přitom představovalo na jedné straně rozehnání burz s pomocí donucovacích prostředků a na straně druhé jejich tichá tolerance a koncem osmdesátých let legalizace.
Při bližším pozorování tohoto osobitého prostředí však vyvstanou na povrch důležité rysy československé společnosti sedmdesátých a osmdesátých let.