Charles Explorer logo
🇨🇿

Rozšířená realita ve vzdělávání: Didaktická specifika rozšířené reality

Publikace na Pedagogická fakulta |
2015

Abstrakt

Publikace se zabývá zkoumáním fenoménu rozšířené reality v kontextu didaktických specifik. Studie předkládá analýzu rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a snaží se především vymezit její funkční specifika a možnosti využití z hlediska didaktiky.

Rozšířená realita je pojímána jako technologicko-percepční koncept. Studie stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti.

Studie dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření pak definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality ve vzdělávání.

Svým pojetím představuje publikace komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, na jejímž základě je možné postavit další konkrétnější výzkumné záměry vztahujících se k této problematice.