Publikace se zabýv á zkoumáním fenoménu rozšířené reality v kontextu didaktických specifik. Studie předkládá analýzu rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a snaží se především vymezit její funkční specifika a možnosti využití z hlediska didaktiky.
Rozšířená realita je pojímána jako technologicko-percepční koncept. Studie stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti.
Studie dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření pak definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality ve vzdělávání.
Svým pojetím představuje publikace komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, na jejímž základě je možné postavit další konkrétnější výzkumné záměry vztahujících se k této problematice.