Anglický termín feedback je problematické překládat. Nejčastěji se využívá v pedagogické literatuře překladu zpětná vazba.
Z rešerše zahraniční literatury je zřejmé, že existuje určitá systematika druhů zpětných vazeb. Četnost poskytování zpětných informací, jako činností učitele, a částečně jejich dopad je mo žné identifikovat metodou analýzy didaktické interakce. Z interakce učitel - žák nás ve vztahu ke vzdělávání budoucích učitelů tělesné výchovy zajímá nutná úroveň způsobilosti řídit prostřednictvím zpětnovazebních informací efektivitu pohybové učení.
Je možné tuto způsobilost kultivovat, jakými prostředky? Je tato didaktická způsobilost obecná nebo specifická. Z těchto důvodů se zajímáme o dva vyučované předměty - plavání a gymnastiku.
Příspěvek se snaží postihnout jak společné rysy didaktické kompetence poskytovat efektivní zpětnou vazbu, tak i nutná specifika, která přinášejí rozdílná prostředí i obsah pohybové učení