Příspěvek shrnuje výsledky původního výzkumu zaměřeného na problematiku environmentálních postojů. Jednalo se o kvalitativní výzkum, který byl proveden metodou polostrukturovaných rozhovorů a zúčastnilo se ho 10 respondentů (učitelů), kteří vykonávají funkci koordinátora EVVO.
Otázky byly zaměřeny na chápání pojmů postoj, názor, hodnota a zájem. Bylo zjišťováno, zda respondenti svou výuku cíleně zaměřují na rozvoj environmentálních postojů a jakým způsobem postoje u žáků rozvíjí.
Na základě analýzy rozhovorů lze respondenty rozdělit do několika skupin podle několika kritérií (především zda o postojích přemýšlejí v rovině teoretické a do jaké míry své závěry uplatňují v praxi). Dále bylo zjišťováno, jaký vliv na výuku postojů sehrálo zavedení RVP.
Většina respondentů se domnívá, že zavedení tohoto dokumentu příliš neovlivnilo rozvoj postojů ve výuce. Ve výzkumu byl také zjišťován vzájemný přenos postojů mezi žáky a jejich rodiči, přičemž byl zaznamenán především přenos postojů ze žáků na jejich rodiče.