Obsahem článku je určení závislosti velikosti tržní hodnoty týmů účastnicích se Mistrovství světa ve fotbale v roce 2014 v Brazílii a jejich výsledků dosažených na tomto turnaji. Velikost tržní hodnoty týmu je dána součtem tržních hodnot všech hráčů v týmu bez ohledu na to, zda do utkání nastoupili, či nikoliv.
Je dána do souvislosti s konečným výsledkem na světovém šampionátu, který je vyjádřen celkovým počtem získaných bodů. K určení závislosti byla využita regresní a korelační analýza.
Regresní analýza vycházela z předpokladu volné (pravděpodobnostní) závislosti, přičemž cílem bylo identifikovat míru její intenzity. Takto byl ověřován předpoklad, že celková tržní hodnota týmu má jistý vliv na dosažený výsledek na turnaji.
Z výsledků je patrný střední vliv tržní hodnoty týmu na dosaženém výsledku na MS 2014. Hodnota korelačního koeficientu činí 0,53.
Nejblíže predikované hodnotě získaných bodů se nachází reprezentace Uruguaye, pro niž vyšla hodnota y = 6,15, což se téměř podobá reálně získaným 6 bodům. Nejdále od regresní přímky se nachází úspěšná reprezentace Nizozemska a naopak neúspěšná reprezentace Španělska.
Dílčím cílem bylo určení efektivity národních fotbalových týmů na MS 2014 jako poměru kvality reprezentačního výběru (vyjádřené celkovou tržní hodnotou týmu) a celkového počtu dosažených bodů na turnaji. V tomto měření dopadl nejlépe národní tým Kostariky.
Jeden dosažený bod pro Kostariku představovalo 2,96 milionů EUR, což bylo ze všech národních týmů nejméně. Nejhoršího výsledku dosáhla reprezentace Anglie, která získala na mistrovství pouhý 1 bod.
Její celková tržní hodnota 334 mil. EUR tak zároveň představuje koeficient efektivity tohoto týmu.