Předkládaný příspěvek načrtává vybrané rysy paleoantropologie jako vědecké disciplíny a s nimi související formální aspekty výuky evoluce člověka na druhém a třetím vzdělávacím stupni v České republice, dále také charakterizuje přípravu budoucích učitelů na Přírodovědecké fakultě University Karlovy v Praze, resp. jejich připravenost učit toto téma. Zmiňuje některé problémy a překážky, s nimiž se studenti učitelství a učitelé přírodopisu/biologie a dějepisu z praxe při výuce evoluce člověka střetávají.
Právě jejich potřeby daly podnět ke vzniku netradičního praktika s paleoantropologickou tematikou, jehož těžištěm je stolní desková hra. Vznik praktika byl podpořen v rámci projektu Otevřená věda IV - popularizace výzkumu a vývoje a podpora badatelsky orientované výuky (reg. číslo CZ.1.07/2.3.00/45.0041).
Navržené praktikum může být jednou z cest, jak aktuálně a atraktivně uchopit problematické téma evoluce člověka ve výuce.