Předkládaná studie se zabývá postoji českých učitelů biologie k výuce evoluce člověka, tedy tématu, které podle zahraničních studií patří k nejožehavějším oblastem v rámci evoluční biologie. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 106 pedagogů.
Učitelům z našeho výzkumného vzorku se téma evoluce člověka jevilo jako podprůměrně zajímavé a nepovažovali jej za příliš kontroverzní, což platilo stejnou měrou pro věřící i nevěřící. Rozdíl mezi odpověďmi věřících a nevěř ících učitelů jsme zaznamenali v otázce, zda si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka navzájem protiřečí nebo zda se postoje doplňují.
Věřící učitelé zastávali přibližně stejně často oba dva názorové póly, zatímco nevěřící učitelé zastávali nápadně častěji názor, že si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka navzájem protiřečí.