Charles Explorer logo
🇨🇿

Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia Script

Publikace na Pedagogická fakulta |
2015

Abstrakt

Článek informuje o východiscích, průběhu i závěrech výzkumu v rámci pokusného ověřování psacího písma Comenia Script, který zajišťovala Pedagogická fakulta UK v Praze. Jeho hlavním cílem bylo posoudit, zda nové písmo autorky R.

Lencové je vhodnou písemnou předlohou počátečního psaní u žáků a doporučit následné kroky, které by umožnily jeho využívání ve školní praxi, bude-li výsledek pozitivní. Ověřování nového písma Comenia Script probíhalo v letech 2010-2012, zúčastnilo se ho 33 tříd základních a speciálních škol, u žáků 1. a 2. ročníků.

V závěru bylo konstatováno, že psací písmo Comenia Scritp je pro žáky vhodné, nikoli však jako jediné či hlavní, nýbrž jako písmo alternativní. Čtenáři se dále v příspěvku seznámí s nejčastějšími ohlasy odborných diskusí; s argumenty pro i proti, které ověřování nového písma doprovázely a se závěrečnými doporučeními pro školy, učitele, rodiče i pro přípravu učitelů ve vztahu k užívání písma Comenia Script.