Gymnastická cvičení lze efektivně využít ve všech pohybových aktivitách dětí a mládeže. Budoucnost tělesné výchovy a oboru Gymnastiky závisí především na kvalitě vzdělání tělovýchovných odborníků, na jejich odpovídajících znalostech předmětu a schopnostech je efektivně využívat v praxi.
Cílem studie je analýza a zhodnocení studijních plánů gymnastických předmětů v akreditovaných studijních programech fakult připravujících učitele tělesné výchovy. Komparací příslušných dokumentů byla zjišt ěna značná diverzifikace vzdělávání na sledovaných fakultách.
Definování základního obsahu studijních programů je však zcela v kompetenci jednotlivých oborových fakult. Studie ukázala nutnost vytvoření jednotného systému přípravného vzdělávání učitelů tělesné výchovy pro zachování kvality vzdělávacího procesu.
Pro celkové zvýšení efektivity a kvality vzdělávání studentů je nutné užší propojení fakultních pracovišť a vzájemná spolupráce při hledání vazby mezi jednotlivými předměty a obory.