Studie se zabývá specifickým jevem, který doprovází studium na vysoké škole v ČR, ale i zahraničí. Délka studia se prodlužuje a studenti se stávají, alespo ň částečně ekonomicky aktivními již během prezenčního studia.
Výzkumem bylo zjištěno, že alespoň na poloviční úvazek pracuje 100 % studentů Ústavu informačních studií a knihovnictví. Dále bylo zjištěno, že věkové parametry studentů prezenční a kombinované formy se liší pouze o 5let.
Zjiťováno bylo, u obou skupin, zda pracují v rámci oborových pracovišť, jakou podporu jim poskytuje zaměstanavatel při zejména časových problémech souvisejícíh se studiem. Výzkum potvrdil hypotézu, že studenti, mají zájem o obor, nicméně studiu věnují pouze nutnou část svého času.
Projekty počítající se aktivitami studentů, které nejsou nijak honorovány, ani kreditně ohodnoceny, jsou pro studenty atraktivní. Vzhledem k cílové skupině článku, odborné veřejnosti, bylo významné i hodnocení přínosu praxe pro studium (možnost ověřování znalostí) a zájem studentů o další práci po ukončení studia.