Článek se zabývá otázkou, zda Boëthius znal "ontologickou diferenci" mezi jsoucnem a bytím. Za účelem řešení této otázky autor analyzuje význam termínů ""esse"" a ""id quod est"", které se objevují v De hebdomadibus.
P řitom kritizuje jako nesprávnou interpretaci, podle níž tyto termíny označují akt bytí a jsoucno. Naopak: esse u Boëthia znamená substanciální formu, zatímco id quod est konkrétní substanci složenou z látky a formy.
Toto čtení potvrzují jiná Boëthiova theologická pojednání, kde je esse výslovně identifikováno s formou. Distinkce mezi bytím a jsoucnem se skutečně objevuje u Maria Victorina a v anonymním Komentáři k Parmenidovi, avšak tato distinkce nemůže být ztotožněna s rozlišením esse a id quod est v De hebdomadibus.
Boëthius toto rozlišení pravděpodobně převzal z antických komentátorů Aristotela, jako byli Themistius a Alexandr z Afrodisiady. Tuto hypotézu potvrzuje skutečnost, že u Alexandra lze doložit téměř doslovnou paralelu s II. axiómem z De hebdomadibus.