Kniha Prevence rizikového chování ve školství vznikala téměř čtyři roky a podílely se na ní více než dvě desítky domácích autorů, reprezentujících různé instituce a tematické oblasti primární prevence. Druhé vydání bylo doplněno o další klíčová témata reflekutující vývoj teorie i praxe školské prevence v České republice v posledních letech.
Současně je druhé vydání úzce propojené s dalšími třemi monografiemi (1) Výkladový slovník základních pojmů prevence rizikového chování, dále (2) Programy a intervence školské prevence rizikového chování v praxi a konečně (3) Kvality a efektivita v prevenci rizikového chování dětí a dospívajících. Společně vytvářejí tetralogii, která zobrazuje vývoj a prozatímní výsledek postupné tvorby jednotn ého rámce školské prevence, zahájené v roce 2000.
Jedná se o unikátní návrh celonárodního systému mezioborově a mezisektorově koncipované školské prevence, který postupně prochází širší diskusí a je rozvíjen na různých úrovních. Kniha Prevence rizikového chování ve školství je v takto komplexním pojetí a způsobu zpracování originálním autorským počinem, který by měl pomoci zlepšit současný stav vzdělávání v primární prevenci i postupné vytváření celonárodního systému preventivních programů ve školách a školských zařízeních.