Příspěvek se zabývá posunem chorvatského "ženského psaní" od generace autorek 80. let 20. století: Ireny Vrkljanové, Slavenky Drakulićové a Dubravky Ugrešićové směrem k. současnému válkou, postfeminismem a především komercionalizací ovlivněnému tzv. chick-litu či provokativním mediálním hrám V. Rudanové.
Proměna pojetí ženského subjektu budovaném na odmítání tradičních konceptů ženství a propagování "jinakosti" femistické orientace jako způsob odporu vůči preskriptivním společenským normám a vytlačování z androcentrické vysoké kultury u autorek "ženského psaní" stojí v opozici ke konvenčnějšímu retrográdnímu "chick litu" založeném na respektování tradičních genderových norem. Důraz již není kladen na konfrontaci ženského subjektu s patriarchálním falocentrickým diskursem a touhu vymanit se z předurčené marginální role, ale glorifikaci konzumní kultury založené na přejímání homogenizované "super" ženskosti z médií.