Merleau-Ponty se domnívá, že Husserlovy popisy těla přesahují pojmový rámec subjektově-objektové ontologie, na kterém je jinak filosofie tohoto autora zpravidla stavěna. O své vlastní filosofii pak tvrdí, že vychází z cirkularityv těle, z faktu, že vnímatelnost a vnímání těla jsou v ontologickém ohledu jedním a tímtéž, a nedílnost těchto dvou aspektů v těle nazývá tělesností (chair).
Podle Husserla vnímám své tělo tak, že na určitém vnímaném objektu spoluuchopuji také počitky vyvolané vnímáním tohoto objektu, že konstatuji "konsekventní paralelu" mezi dvěma řadami objektivních a subjektivních fenoménů. Husserl se tak domnívá, že jednotu těla je nutno vyjádřit jako dvojitou jednotu a tělo jako subjekt-objekt.
V textu podrobuji analýze Husserlův příklad dvou dotýkajících se rukou jednoho těla a v souladu s Merleau-Pontyho filosofií se pokouším ukázat, že tělo se samo sobě může jevit jako objekt pouze na základě cirkularity mezi dvěma úseky vnímání, tj. pouze na základě diferenciace těla jakožto určitého pole vnímání. Tělo jako dvojitá jednota subjektu a objektu je proto fundováno v těle jako před-objektivním a před-subjektivním poli, tj. v tělesnosti, jak ji chápe Merleau-Ponty.
To je také výchozím bodem originálního pojetí ontologie, které nacházíme v jeho pozdní filosofii.