Příspěvek se věnuje evaluaci vzdělávacích akcí realizovaného na 2. LF UK a ve FN Motol v rámci celoživotního vzdělávání.
Pro účel tohoto příspěvku byl vybrán Certifikovaný kurz pro přípravu mentorů klinické praxe a školitelů specializačního vzdělávání. Pozornost je věnována internalizaci role sester v rámci studia.
Zvláštní důraz je kladen na teoretické znalosti i praktické dovednosti mentorů klinické praxe a na přípravu na výkon činnosti mentora. Výše zmíněná kvalita je zjišťována pomocí dotazníkového šetření, evaluací a autoevaluací pedagogických pokusů realizovaných v rámci odborné praxe v certifikovaném kurzu.
Výsledky šetření byly v naprosté většině položek příznivé. Statisticky významné rozdíly byly zjištěny především u výsledků evaluace a autoevaluace přípravné, realizační a hodnotící fáze pedagogických pokusů, kdy se ú častnice kurzu samy hodnotily kritičtěji, než byly hodnoceny supervizory.
Z výsledků vlastního šetření vyplynulo, že je nutné systematicky pracovat se skupinou mentorů i po ukončení kurzu, podávat mentorům zpětnou vazbu a pomocí supervize jim být lidskou i odbornou oporou.