Až do července 2015 musí členské státy reorganizovat své vnitrostátní systémy mimosoudní řešení sporů u spotřebitelských záležitostí ve smyslu směrnice 2013/11/EU komplexně a nad všemi odvětvími. Nejenže soulad s požadavky mimosoudních subjektů, ale také splnění požadavků na informace podniků budou monitorovány v budoucnu.
Zda nové národní modely mohou zajistit účinné mimosoudní řešení sporů v každém odvětví, bude ukázáno zde na příkladu Maďarska a České republiky. Po krátkém představení implementace potřeb členských států (BI a II) budou prezentovány aktuální systémy mimosoudního řešení v Maďarsku a v České republice (B III).
Potom bude zkoumán redesign systému mimosoudního řešení sporů (CI) a možných výsledků řešení v těchto dvou zemích (CII). Následně se bude diskutovat, zda spolupráce firem by mohla být zlepšena po přijetí nových pravidel (CIII).
Po srovnávací analýze se zabýváme nevyřešenými otázkami plánování mimosoudního systému (D).