Cílem 11. mezinárodního semináře byla analýza současných problémů výzkumných prací oboru, ukázky připravovaných či vytvořených didaktických materiálů a nacházení dalších perspektiv v didaktice chemie jako vědní disciplíně i vyučovacím předmětu. Semináře se zúčastnili zástupci z přírodovědeckých a pedagogických fakult deseti univerzit z Čech, Moravy, Slovenska a Polska nejenom z řad studentů, ale v hojném počtu též pedagogů působících na těchto univerzitách.
Vedle oficiálních jednání měli všichni řadu p říležitostí vybrat si v Praze z nabídky odborného a kulturního vyžití. Sborník obsahuje vedle tří plenárních přednášek odborníků z oboru didaktika chemie soubor celkem 22 příspěvků studentů doktorského studia.
Jednotlivé příspěvky jsou zaměřeny na obsahové a metodologické problémy oboru, výzkumná šetření různých aspektů chemického vzdělávání, konstrukce didaktických materiálů, různorodé formy chemického vzdělávání, aplikace ICT ve výuce chemie, rozvoj přírodovědné gramotnosti, aplikace badatelské výuky v chemii a další témata.