Pro testování motorických dovedností v předškolním a školním věku jsme použili standardizovaný test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC -2) u tří skupin dětí: skupiny dětí s fyziologickou pre-, peri-, postnatální anamnézou - kontrolní skupina (N= 73), skupiny dětí LPI (N=31), skupiny dětí VNHP (N=25) průměrného věku 9. - 10. let. Současně jsme kineziologicky zhodnotili posturu (stoj statický, dynamický) a posturální funkce (statická a dynamická rovnováha) u skupin LPI, VNHP.
Výsledky nás přesvědčily o tom, že kontrolní skupina se nelišila výskytem motorických poruch od výskytu poruch u standardní populace podle Hendersenovy křivky. Výsledky MABC - 2 u LPI skupiny se nelišily s výsledky kontrolní skupiny, nelišily se od výsledků v běžné populaci.
U skupiny dětí s VNHP je výskyt signifikantní motorické poruchy vyšší, děti dosahovaly horších výsledků oproti standardní populaci, oproti kontrolní skupině, oproti skupině dětí s lehkou prematuritou. U obou skupin (LPI, VNHP) existuje korelace mezi výsledky MABC - 2 a vyšetřením postury, posturálních funkcí.
Ve všech 3 skupinách dosahovaly děti v testu MABC - 2 velmi dobrých výsledků v oblasti hrubé motoriky.