Výstup reprezentuje současný stav teoretického výzkumu o stanovení frazeologického minima (dále FM) českého jazyka jako cizího. Dává prostor dalšímu zkoumání problematiky kritérií stanovení FM v rámci zvláštního projektu.
Především se soustředí na výuku rusky mluvících cizinců. Snaha projektu je docílení řešení otázky efektivity výuky českého jazyka pro cizince v rámci výuky frazeologie.
Vzhledem k čím dál tím většímu počtu rusky mluvících cizinců na českých školách všech stupňů i v kurzech pro dospělé význam řešení daného problému vzrůstá. Znalost a chápání frazeologie cílového jazyka je jednou z podmínek jeho úspěšného užívání.
Potřeba vytvoření frazeologického minima je podmíněna přetrvávajícími komunikačními problémy, jimiž jsou řečové bariéry a nízká úroveň komunikace v češtině cizojazyčných studentů. Za FM je považován minimální počet frazeologismů, které by student měl umět na jednotlivých úrovních ovládání jazyka dle Společného evropského referenčního rámce.
Jde o propracování nového přístupu k chápání pojmu FM a stanovení jeho kritérií. FM českého jazyka dosud neexistuje.